Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Деякі питання удосконалення управління державними фінансами”

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ


до проекту
постанови Кабінету Міністрів України

Деякі питання
удосконалення управління державними фінансами”

 

 

1. Визначення
та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Проект постанови
розроблено Пенсійним фондом України з метою оптимізації видатків на
оплату послуг з виплати та доставки пенсій.

Законом України “Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено два способи
виплати пенсії: перерахування на банківський рахунок
або виплата організаціями, що здійснюють
виплату і доставку пенсій.

Національним
оператором поштового зв’язку на відміну від інших суб’єктів, що здійснюють
виплату і доставку пенсій, ці послуги надаються за рахунок коштів солідарної
системи загальнообов’язкового державного соціального страхування, а тарифи на їх
оплату, затверджені наказом Держкомзв’язку від
22.07.2004 № 166, зареєстрованим у Мін’юсті 5 серпня
2004 року за № 976/9575, і складають
у
місті – 0,79%, у селі, смт – 1,56% від суми пенсії
.

Видатки на оплату
послуг пошти з виплати та доставки пенсій у 2015 році склали 1,3 млрд. грн. та
мають тенденцію до зростання у зв’язку із здійсненням перерахунку пенсій,
зокрема внаслідок зміни прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Враховуючи принципи цільового та ефективного використання коштів
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування,
принципи рівноправності та конкурентності, а також особливі умови використання державних коштів, пропонується шляхом
прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України зафіксувати станом на 31
грудня 2015 року (для нового призначення – станом на дату призначення) суми
пенсійних виплат з яких сплачуються кошти Пенсійним фондом на оплату послуг.

Прийняття акта,
враховуючи стан соціально-економічного розвитку держави, спрямовано на
забезпечення збалансування додаткових витрат з наявним ресурсами солідарної
пенсійної системи.

 

 

2. Визначення цілей державного
регулювання

Основною метою проекту акта є:

забезпечення цільового та ефективного використання коштів
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;

реалізації пенсійних прав осіб
на достойне пенсійне забезпечення за рахунок вивільнених коштів.

 

 

3.
Альтернативні способи досягнення цілей

Прийняття проекту акта
забезпечить досягнення встановлених цілей державного регулювання, а саме дасть
можливість
врегулювати питання щодо оптимізації коштів Пенсійного
фонду України, які виплачуються Українському
державному підприємству поштового зв’язку “Укрпошта
на
оплату послуг, пов’язаних з виплатою і доставкою пенсій та грошової допомоги
населенню.

Неприйняття проекту акта призведе до додаткового використання коштів
солідарної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування у
сумі
103,3 млн. грн. на 2016 рік, що не дозволить оптимізувати
видатки для поточної виплати пенсій.

Таким чином, обраний спосіб є єдиним та безальтернативним.

 

 

4. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної
проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

 Проект акта
передбачає, що у 2016 році тарифи на оплату послуг, пов’язані з виплатою і
доставкою пенсій та грошової допомоги населенню, що виплачуються з коштів
Пенсійного фонду, застосовуються до сум пенсійних виплат, обчислених станом на
31 грудня 2015 року, а до пенсій, призначених після цієї дати, – у розмірі,
встановленому на дату призначення.

Положення не
змінюють чинні тарифи на оплату зазначених послуг, які визначено у місті –
0,79%, у селі, смт – 1,56% від суми пенсії, а також,
не порушують прав суб’єктів господарювання на вільний вибір в укладенні
договору щодо надання зазначених послуг.

У той же час, у разі прийняття проекту постанови Кабінету
Міністрів України, за прогнозними розрахунками економія коштів Пенсійного фонду
України складе 103,3 млн. грн. на 2016 рік.

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

 

 

5. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей

Оскільки проект
акта розроблено з метою оптимізації видатків на оплату послуг
з виплати та доставки пенсій,
у разі прийняття регуляторного акта
очікується досягнення поставленої мети.

Вплив
зовнішніх факторів на дію проекту регуляторного акту не передбачається.

 

 

6. Очікувані результати прийняття
акта

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

 

     

  Вигоди

 

 


         Витрати


                              

Сфера інтересів держави

 

Економія коштів солідарної
системи на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування

Додаткові витрати державного
бюджету відсутні

                         

Сфера
інтересів суб’єктів господарювання

 

Підвищення конкурентоспроможності,
поліпшення якості послуг з виплати та доставки пенсій

Додаткові
витрати суб’єктів господарювання відсутні

                                      

Сфера інтересів громадян

 

Своєчасне та в повному
обсязі фінансування пенсій

Витрати
громадян відсутні.

 

 

7. 
Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Регуляторний акт діятиме протягом 2016 року.

 

 

8.  Визначення показників результативності регуляторного акта

1) у зв’язку з прийняттям проекту акта передбачається
економія коштів Пенсійного фонду України складе    103,3 млн. грн. на 2016 рік.;

2) 
виконання вимог акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат
суб’єктів господарювання та громадян;

3)
розмір коштів та час, що
витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта
– виконання вимог акта не потребує додаткових затрат суб’єктів господарювання;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання з
основних положень акта – високий, оскільки проект акта офіційно оприлюднено в мережі Інтернет на веб-сайті Пенсійного фонду України www.pfu.gov.ua.

 

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження
результативності регуляторного акта

Результативність регуляторного акта
здійснюватиметься послідовно  шляхом
базового, повторного та періодичного відстеження його результативності.

Базове відстеження результативності регуляторного
акта буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом. Строк
виконання заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде здійснено не пізніше
дворічного терміну після набрання чинності цим регуляторним актом.

Періодичне відстеження результативності
регуляторного акта буде здійснено через кожні три роки, починаючи від дня
виконання заходів із повторного відстеження.

 

Аналіз регуляторного впливу підготовлено юридичним
управлінням Пенсійного фонду України.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних
моментів, які передбачається встановлювати шляхом аналізу показників дії цього
акту, буде розглядатись можливість їх виправлення шляхом внесення відповідних
змін.

 

 

Голова правління                                                         
           О. Зарудний

 

“____”
__________ 2015 р.

 

 

background Layer 1