Пропустити навігацію

аналіз регуляторного впливу до проекту Закону України“Про врегулювання заборгованості підприємств, установ та організацій з обов’язкових платежів до Пенсійного фонду України”

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ


до проекту Закону України “Про врегулювання заборгованості підприємств,
установ та організацій з обов’язкових платежів до Пенсійного фонду України”

 

1. Визначення
та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Проект Закону України “Про
врегулювання заборгованості підприємств, установ та організацій з обов’язкових
платежів до Пенсійного фонду України” розроблено Пенсійним фондом України з метою покращення стану розрахунків підприємств, установ
та організацій з Пенсійним фондом України для наповнення бюджету Фонду.

Прийняття
законопроекту дозволить врегулювати питання 
погашення заборгованості по сплаті збору на обов’язкове державне
пенсійне страхування, зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне
пенсійне страхування, відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку
пенсій, призначених на пільгових  умовах,
наукових пенсій шляхом вексельних розрахунків, надасть можливість зарахувати
стаж найманим працівникам та отримати додаткові надходження до бюджету Фонду.

 

2. Визначення цілей державного
регулювання

Основною метою прийняття цього проекту Закону України є погашення заборгованості
підприємств, установ та організацій зі збору на обов’язкове державне пенсійне
страхування, зі
сплати
страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування,
відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на
пільгових  умовах, наукових
пенсій(включаючи заборгованість філій, представництв, відділень та інших
відокремлених підрозділів зазначених підприємств, установ, і організацій),
несплаченої станом на 01.07.2015 року шляхом вексельних розрахунків.

Проектом Закону передбачено
погашення заборгованості шляхом вексельних розрахунків.
Оформлення заборгованості, щодо якої вживалися передбачені законодавством
заходи стягнення, але станом на 01.07.2015 року не було стягнуто, здійснюється
за ініціативою боржника у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Прийняття
Закону дасть можливість погасити заборгованість з платежів до Фонду, зарахувати
стаж найманим працівникам та отримати надходження до Фонду.

 

3.
Альтернативні способи досягнення цілей

Прийняття
проекту акта забезпечить досягнення встановлених цілей державного регулювання, а саме дасть можливість забезпечити захист найманих
працівників щодо прав застрахованих осіб на зарахування стажу на пенсійне
забезпечення та зменшення заборгованості з платежів до Фонду

Неприйняття проекту акта не дає
можливості повним чином  забезпечити
права застрахованих осіб та призводить до розтягнутого в часі погашення
заборгованості, у зв’язку недостатнім фінансуванням державних підприємств,
відсутністю коштів на рахунках та майна для реалізації.

Таким чином, обраний спосіб є єдиним та безальтернативним.

 

4. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної
проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

Проектом пропонується заборгованість підприємств, установ та організацій зі сплати збору на
обов’язкове державне пенсійне страхування, зі сплати страхових внесків на  загальнообов’язкове державне пенсійне
страхування, з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених
на пільгових умовах, наукових пенсій (включаючи заборгованість філій,
представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів зазначених підприємств,
установ і організацій), не сплачена  на
момент прийняття  цього Закону, погасити
шляхом вексельних розрахунків
.

Оформлення заборгованості, щодо якої вживалися передбачені законодавством
заходи стягнення, але незважаючи на це її не було стягнуто, або її частини
здійснюється за ініціативою боржника у порядку, встановленому Кабінетом
Міністрів України. Погашення заборгованості, оформленої векселями, здійснюється шляхом її
списання на суму номіналу векселя незалежно від розміру дисконту, після
одержання платежу за векселями.

Термін
оплати векселів, якими оформлено заборгованість по збору на обов’язкове
державне пенсійне страхування та внесків на 
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, не може перевищувати
60 днів. Дисконт векселів, якими оформлено заборгованість, не може перевищувати
загальної суми накладених (нарахованих) сум штрафів та пені за несвоєчасну
сплату страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування
та тих, що підлягають накладенню (нарахуванню) на  день видачі векселя.

Термін
оплати векселів, якими оформлено заборгованість з відшкодування витрат на
виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, наукових пенсій, не
може перевищувати 90  календарних днів.
Дисконт векселів, якими оформлено заборгованість, не може перевищувати 50
відсотків цієї заборгованості, за умови сплати до 30 календарних днів з моменту
видачі векселя, до 60 календарних днів з моменту видачі векселя – 40 відсотків,
до 90 календарних днів з моменту видачі векселя – 30 відсотків.

Негативні фактори
прийняття акта відсутні.

 

5. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей

У разі
прийняття регуляторного акта очікується досягнення поставленої мети.

Вплив зовнішніх
факторів на дію проекту регуляторного акту не передбачається.

 

6. Очікувані результати прийняття
акта

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

Зменшення
заборгованості з платежів до Фонду та отримання додаткових надходжень до
бюджету Фонду

Додаткові
витрати державного бюджету відсутні

Сфера
інтересів суб’єктів господарювання

Упорядкування
механізму  погашення заборгованості з
платежів до Фонду

Відсутні 

Сфера інтересів громадян

Забезпечення
прав застрахованих осіб у пенсійному страхуванні

Відсутні

 

7. 
Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

 Регуляторний акт діятиме з моменту набрання
ним чинності на період дії Закону України “Про врегулювання заборгованості
підприємств, установ та організацій з обов’язкових платежів до Пенсійного фонду
України”

 

8.  Визначення показників результативності регуляторного акта

1) у зв’язку
з прийняттям проекту додаткові надходження до Державного бюджету України не
передбачаються;

2) виконання вимог акта не потребує додаткових
матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання та громадян;

3) розмір коштів та час,
що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог
акта – виконання вимог акта не потребує додаткових матеріальних затрат
суб’єктів господарювання,

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання з
основних положень акта – високий, оскільки проект акта офіційно оприлюднено в мережі Інтернет на веб-сайті Пенсійного фонду України www.pfu.gov.ua.

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження
результативності регуляторного акта

Результативність
регуляторного акта здійснюватиметься послідовно 
шляхом базового, повторного та періодичного відстеження його
результативності.

Базове відстеження результативності регуляторного
акта буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом. Строк
виконання заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде здійснено не пізніше
дворічного терміну після набрання чинності цим регуляторним актом.

Періодичне відстеження результативності
регуляторного акта буде здійснено через кожні три роки, починаючи від дня
виконання заходів із повторного відстеження.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено
департаментом  платежів до пенсійної
системи та захисту прав застрахованих осіб Пенсійного фонду України.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних
моментів, які передбачається встановлювати шляхом аналізу показників дії цього
акту, буде розглядатись можливість їх виправлення шляхом внесення відповідних
змін.

 

 

 

Голова правління                                                                     
 О. Зарудний

 

 

 

“___” ________ 2015 р. 

 

background Layer 1