Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

АНАЛІЗ 
РЕГУЛЯТОРНОГО  ВПЛИВУ

 

Проект постанови правління
Пенсійного фонду України “Про затвердження Положення про Реєстр застрахованих
осіб Держаного реєстру
загальнообов’язкового
державного соціального страхування
 (далі – Проект)
розроблено Пенсійним фондом України відповідно до розділу V Закону України “Про
збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування” (далі – Закон).

 

1.
Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного
регулювання

Проект розроблено з метою
реалізації положень Закону щодо забезпечення
ведення єдиного обліку застрахованих осіб у системі
загальнообовязкового державного соціального страхування.

Проектом визначено умови, порядок
та джерела  формування  Реєстру застрахованих осіб Держаного реєстру
загальнообов’язкового державного соціального
страхування
(далі
– Реєстр застрахованих осіб), що дозволить органам Пенсійного фонду України
відповідно до покладених завдань здійснювати  ведення
єдиного обліку застрахованих осіб у системі
загальнообовязкового державного соціального страхування та їх ідентифікації, контроль за
достовірністю відомостей, накопичення, зберігання та автоматизованої обробки
інформації про сплату платниками
єдиного
внеску на
загальнообов’язкове
державне соціальне страхування
  та про набуття застрахованими особами права
на отримання страхових виплат, а також здійснювати обмін інформацією з
Міністерством доходів і зборів України, Міністерством соціальної політики
України та фондами
 загальнообовязкового
державного
соціального страхування.

Дані Реєстру застрахованих осіб використовуються
для обчислення та призначення
страхових виплат за загальнообов
язковим державним соціальним
страхуванням,
 нарахування
та обліку виплат за окремими видами загальнообов
язкового державного соціального страхування фондами загальнообовязкового
державного
соціального страхування, а також
для  призначення  всіх 
видів  державної  соціальної 
допомоги  та субсидій  для 
відшкодування  витрат на оплату житлово-комунальних
послуг,  придбання  скрапленого 
газу, твердого та рідкого пічного побутового  палива.

 

2.
Визначення цілей державного регулювання

            Проект розроблено у зв’язку  з передачею функцій адміністрування єдиного соціального внеску Міністерству доходів і зборів України відповідно вимог Закону України  від 04 липня 2013 року № 406-VII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи,  Реєстр  застрахованих  осіб  формує  та  веде Пенсійний фонд, користувачами  цього  реєстру  є  органи доходів і зборів та фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Прийняття
даного регуляторного акту створює механізм удосконалення реалізації положень
Закону,  формування та ведення Реєстру
застрахованих осіб.

 

3. Альтернативні способи
досягнення цілей

Пропонований
спосіб досягнення цілей державного регулювання дає можливість реалізувати норми
Закону та не має альтернатив.

 

4. Описання механізму і
заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного
акта

Положення визначає загальні
принципи формування, зберігання
та використання інформації Реєстру застрахованих осіб.

До Реєстру застрахованих
осіб вносяться відомості про фізичних осіб, які підлягають
загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню відповідно до Закону,
а саме персоніфіковані відомості про заробітну плату
(дохід, грошове забезпечення) застрахованих осіб, на яку нараховану і з якої
сплачено страхові внески, та інші відомості,
що подаються
страхувальниками до Міністерства доходів і зборів України та передаються до
Пенсійного фонду України в порядку міжвідомчого обміну інформацією, та  іншої інформації  з джерел, зазначених у статтями 18, 20
Закону.

На кожну застраховану особу відкривається
персональна облікова картка.

Персональна облікова картка
застрахованої особи зберігається в Пенсійному фонді протягом усього життя
особи, а після її смерті – протягом 75 років на паперових та/або електронних
носіях за наявності засобів, що гарантують ідентичність паперового та
електронного документів.

Інформація з Реєстру застрахованих осіб використовується з додержанням вимог Закону України “Про інформаціювиключно для потреб, визначених статтею 17 Закону.  Індивідуальні
відомості про застраховану особу
з Реєстру застрахованих осіб надаються страхувальникам
та/або застрахованій особі
на паперових носіях.

 

5. Обґрунтування можливостей
досягнення цілей у разі прийняття регуляторного акта

Оскільки
Проект розроблено на виконання Закону, у разі прийняття регуляторного акта
очікується досягнення поставленої мети.

 Вплив зовнішніх факторів на дію проекту
регуляторного акту не передбачається.

 

6. Очікувані результати
прийняття акта

Негативні фактори прийняття
акта відсутні.

 

        Вигоди

          Витрати

                                       Сфера
інтересів держави

Здійснення обліку та контролю за
достовірністю відомостей
про застрахованих осіб

Додаткові витрати
державного бюджету відсутні

                           Сфера інтересів
суб’єктів господарювання

Чіткий механізм формування
Реєстру застрахованих осіб та п
осилення соціальної захищеності найманих працівників

Витрати суб’єктів
господарювання відсутні

                                       Сфера
інтересів громадян

Забезпечення обліку та
реалізації соціальних прав застрахованих осіб

Витрати громадян відсутні

 

Виконання вимог акта не
передбачає додаткових витрат суб’єктів господарювання та органів Пенсійного
фонду України.

 

7.  Обґрунтування строку чинності регуляторного
акта

Регуляторний
акт діятиме на період дії Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на
загальнообов’язкове соціальне страхування”.

 

8.      
Визначення
показників результативності регуляторного акта

1)  додаткових надходжень до  державного та місцевих бюджетів і державних
цільових фондів у зв’язку з прийняттям Проекту – не передбачається;

2)
дія проекту
поширюватиметься на понад 35млн. облікових карток застрахованих осіб, які
накопичені в Реєстрі застрахованих осіб;

3)  виконання вимог акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання та
громадян;

4)
розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами
господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта –
виконання вимог акта не потребує додаткових затрат платників єдиного внеску;

5)
рівень поінформованості суб’єктів господарювання
та/або фізичних осіб з основних    положень
  акта –  високий,   оскільки   Проект  розміщено  на  офіційному

веб-сайті
Пенсійного фонду України (www.pfu.gov.ua)
у розділі “Проекти нормативно-правових документів”.

 

9. Визначення заходів, за
допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного
акта

Відстеження результативності
регуляторного акта буде здійснюватися шляхом аналізу формування  даних Реєстру
застрахованих осіб
.

Базове відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснюватися після набрання чинності
цим регуляторним актом. Строк виконання заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде здійснено не пізніше дворічного терміну
після набрання чинності цим регуляторним актом, шляхом порівняння статистичних
даних отриманих за результатами аналізу звітних даних підвідомчих органів
Пенсійного фонду України.

Періодичне відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснено з використанням
вищенаведених методів одержання результатів відстеження результативності через
кожні три роки, починаючи від дня виконання заходів із повторного відстеження.

Контроль за виконанням
вимог регуляторного акта покладено на Першого заступника Голови правління В.О.
Кравчука.

Аналіз регуляторного впливу
підготовлено департаментом персоніфікованого обліку, інформаційних систем та
мереж Пенсійного фонду України.

 

 

В. о. Голови  правління                                                              
              В. Кравчук

background Layer 1