Пропустити навігацію

Аналіз регуляторного впливу

АНАЛІЗ
РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту  постанови правління Пенсійного фонду України

Про внесення
змін до  деяких постанов правління  Пенсійного фонду України щодо нарахування та
сплати єдиного внеску з сум

допомоги
у зв’язку з вагітністю та пологами

 

1. Визначення проблеми, яку пропонується розв’язати
шляхом

державного
регулювання

 

Проект Постанови правління Пенсійного фонду України “Про внесення змін до  деяких постанов правління  Пенсійного фонду України щодо нарахування та
сплати єдиного внеску з сум допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами

(далі – Постанова) розроблено Пенсійним фондом України у зв’язку з прийняттям
Закону України від 14.05.2013 №
 231-VII «Про внесення змін до деяких законів України щодо
призначення та індексації пенсії» (далі
 — Закон № 231), з метою
приведення нормативно-правових актів Пенсійного фонду України у відповідність
із цим Законом.

Законом № 231 урегульовано
питання щодо зарахування до страхового стажу часу перебування у відпустці у
зв’язку з вагітністю та пологами шляхом сплати єдиного внеску за зазначених
осіб підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які
використовують найману працю, військовими частинами та органами, які виплачують
таку допомогу.

Прийняття
Проекту дозволить
забезпечити
виконання вимог чинного законодавства та зараховувати до стажу періоди
перебування
у відпустці у зв’язку з
вагітністю та пологами
.

 

2. Визначення цілей державного
регулювання

 

Проект Постанови розроблено з метою приведення нормативно-правових
актів у відповідність до актів вищої юридичної сили, а саме:

Інструкції про порядок
обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на
загальнообов’язкове державне пенсійне соціальне страхування до Пенсійного фонду
України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від
19.12.2003 № 21-1 та  зареєстрованої у
Міністерстві юстиції України від 16.01.2004 за № 64/8663, в частині доповнення
переліку платників страхових внесків новою категорією, а саме особами, які
перебувають у відпустці та отримують допомогу у зв’язку з вагітністю та
пологами;

  Інструкції  про порядок нарахування і сплати єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування,
затвердженої постановою правління Пенсійного фонду
України від 27.09.2010 № 21-5 та 
зареєстрованої у Міністерстві юстиції України від 27.10.2010 за №
994/18289,
в частині сплати єдиного внеску за осіб, які перебувають у відпустці та отримують допомогу у зв’язку з
вагітністю та пологами.

 

3.     Альтернативні способи
досягнення цілей

 

Затвердження Проекту забезпечить досягнення встановлених цілей
державного регулювання.        

З затвердженням зазначеного Проекту нормативно-правові акти Пенсійного
фонду України буде приведено у відповідність до нормативно-правових актів вищої
юридичної сили та створено механізм практичної реалізації Закону № 231.

Неприйняття Проекту призведе до неузгодженості Інструкції № 21-1 та
Інструкції № 21-5 з діючим законодавством.

Таким чином, обраний спосіб є єдиним та
безальтернативним.

 

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної
проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

 

Затвердження Проекту сприятиме
запровадженню єдиного механізму нарахування єдиного внеску на суми  допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами
особам, які перебувають у відпустці по вагітності та пологах, та включати таким
особам до страхового стажу періоди перебування у відпустці по вагітності та
пологах.

 

5. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених
цілей

 

Затвердження Проекту дасть можливість здійснити реалізацію норм Закону
№ 231.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

 

Для суб’єктів господарювання можливе збільшення витрат, яке пов’язане
із необхідністю сплати єдиного внеску при виплаті допомоги у зв’язку з
вагітністю та пологами особам, які перебувають у відпустці по вагітності та
пологах, у розмірах, встановлених законодавством.

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

Вплив будь-яких зовнішніх факторів на
реалізацію регуляторного акту не передбачається.

 

 

Витрати

Вигоди

держава

відсутні

додаткове надходження коштів
до Пенсійного фонду України.

населення

відсутні

врахування періодів перебування
у відпустці по вагітності і пологах до страхового стажу

суб’єкти
господарювання

нарахування єдиного внеску
на суми допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, у розмірах встановлених
законодавством

посилення соціальної захищеності
найманих працівників

 

 

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

 

Регуляторний акт діятиме з моменту набрання ним чинності на період дії
Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування”.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

 

1) розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних
цільових фондів, пов’язаних з дією акта – передбачаються додаткові надходження
до бюджету Пенсійного фонду України у разі нарахування сум єдиного внеску на суми допомоги у зв’язку з вагітністю та
пологами
в розмірі близько 900,0 млн. грн.

2)  кількість суб’єктів
господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – всі
платники, які використовують працю найманих працівників і виплачують допомогу у
зв’язку з вагітністю та пологами;

3) розмір коштів, які суб’єкти господарювання та/або фізичні особи
витрачатимуть на виконанням вимог Проекту, збільшиться;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних
осіб з основних положень акта – високий, оскільки Проект розміщено для
оприлюднення на офіційному веб-сайті Пенсійного фонду України.

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися
відстеження результативності регуляторного акта

 

У разі затвердження Проекту послідовно здійснюються базове, повторне
та періодичне відстеження його результативності згідно із статтею 10 Закону України
Про
засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде
здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта
здійснюватиметься через рік з дня набрання чинності регуляторним актом шляхом
аналізу статистичних даних.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта
здійснюватиметься через кожні три роки, починаючи від дня виконання заходів із повторного
відстеження.

У разі виявлення неврегульовані та проблемні питання будуть виправлені
шляхом внесення відповідних змін.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено департаментом надходження
доходів Пенсійного фонду України.

 

 

В. о. Голови правління                                                                  В.
О. Кравчук

 

background Layer 1