Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

АНАЛІЗ   РЕГУЛЯТОРНОГО   ВПЛИВУ

 

Проект
постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку видів виплат,
на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування»
(далі – проект) розроблено Пенсійним фондом України.

 

1. Визначення та аналіз проблеми,
яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

 

Прийняття Порядку дасть можливість
реалізувати статтю 7 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування”
(далі – Закон).

Основною
метою проекту постанови є затвердження Переліку видів виплат, на які не
нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування.

Статтею 7
Закону встановлено, що базою для нарахування єдиного внеску для роботодавців та
працівників є зокрема суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які
включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та
компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються
відповідно до Закону України “Про оплату праці”.
Перелік видів виплат, на які не нараховується єдиний внесок, затверджується
Кабінетом Міністрів України.

Зазначена
постанова розроблена з метою виключення із бази для нарахування єдиного внеску
виплат працівникам, які включаються до фонду оплати праці, проте не пов’язані
безпосередньо з виконанням такими працівниками роботи (трудових обов’язків).

Крім того,
згідно законодавства виплати, на які нараховуються страхові внески включаються
до бази з якої обчислюються та виплачуються страхові виплати фондами державного
соціального страхування (пенсія, допомога по безробіттю, допомога по тимчасовій
непрацездатності, тощо).

 

2.
Визначення цілей державного регулювання

 

Проект розроблено з метою
реалізації норм Закону.

Проектом визначено перелік
видів виплат, на які не нараховується єдиний внесок, що унеможливить включення
виплат, які не пов’язані із виконанням трудових обов’язків, до бази з якої
обчислюються страхові виплати, що в свою чергу забезпечить соціальну
справедливість

 

3.
Альтернативні способи досягнення цілей та аргументування переваги обраного
способу досягнення встановлених цілей

 

Оскільки Законом визначено, що перелік видів виплат, на які не
нараховуватиметься єдиний внесок затверджується Кабінетом Міністрів України,
тому єдиним способом досягнення зазначеної цілі є прийняття такого проекту.

 

4. Описання механізму і заходів,
які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного
акта

 

Проектом постанови
пропонується затвердити перелік видів виплат, на які не нараховується єдиний
внесок.

 

5.
Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття
регуляторного акта

 

Оскільки проект постанови розроблено на виконання статті 7 Закону України
“Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
, у
разі прийняття регуляторного акта очікується досягти поставленої мети.

Для
впровадження та виконання вимог акта органами Пенсійного фонду України чи
платниками єдиного внеску перешкоди відсутні. 

 

6. Очікувані результати прийняття
акта

 

витрати

вигоди

Сфера
інтересів держави

 відсутні

відсутні

Сфера інтересів
суб’єктів господарювання

відсутні

виключення із бази для
нарахування єдиного внеску виплат працівникам, які включаються до фонду
оплати праці, проте не пов’язані безпосередньо з виконанням такими
працівниками роботи (трудових обов’язків).

Сфера
інтересів громадян

відсутні

відсутні

 

7. Обґрунтування строку чинності
регуляторного акта

 

Регуляторний акт діятиме
постійно з моменту набрання ним чинності. Строк дії акта може бути обмежено лише
при втраті чинності частини сьомої статті 7 Закону України “Про збір та облік
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

 

8. Визначення показників
результативності регуляторного акта

 

1) розмір надходжень до
державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією
акта – не передбачено;

2) кількість суб’єктів
господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта –
суб’єкти (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які виплачуватимуть
працівникам виплати, зазначені у переліку, що затверджується проектом;

 

3) розмір коштів, що
витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними
з виконанням вимог акта – кошти не передбачаються.

 

4) рівень поінформованості
суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта –
високий. Проект розміщено на веб – сайті Пенсійного
фонду України (
www.pfu.gov.ua).

 

9. Визначення заходів, за
допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного
акта

 

Відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснюватися шляхом збору пропозицій
і зауважень до проекту та їх аналізу.

Базове відстеження буде
здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом. Строк виконання
заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде
здійснено через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніш двох років з дня
набрання чинності цим актом.

Періодичне відстеження
регуляторного акта здійснюватиметься з використанням наведених методів
одержання результатів одержання результативності через кожні три роки,
починаючи від дня виконання заходів із повторного відстеження.

Аналіз регуляторного
впливу підготовлено департаментом надходження доходів Пенсійного фонду України.   

 

 

Заступник Голови
правління                              
В.М.Короневський

background Layer 1