Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

АНАЛІЗ   РЕГУЛЯТОРНОГО   ВПЛИВУ

 

до
проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення зміни до Порядку
сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів
господарських операцій”

 

 

1. Визначення та аналіз проблеми,
яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Проект розроблено з метою
приведення Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з
окремих видів господарських операцій, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.98  № 1740
у відповідність до норм Закону України “Про збір на
обов’язкове державне пенсійне страхування”.

 

2. Визначення цілей державного регулювання

Прийняття даного регуляторного
акту повинно вирішувати наступні цілі:

– забезпечить реалізацію
норми пункту 6 статті 4 Закону України “Про збір на обов’язкове державне
пенсійне страхування”;

– усуне суперечності між
нормативно-правовими актами різної юридичної сили та дозволить удосконалити
Порядок сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів
господарських операцій;

– реалізація особами свого
права щодо здійснення операцій з купівлі-продажу безготівкових валют,
обумовленого обов’язком сплати податків у розмірі, передбаченому Законом
України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування”.

 

3.
Альтернативні способи досягнення цілей

Альтернативним
способом досягнення встановлених цілей є існуючий порядок
сплати збору на обов’язкове
державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.

Проте, зазначений спосіб є
неприйнятним, оскільки у даному випадку виникнуть суперечності між
нормативно-правовими актами різної юридичної сили – Законом України “Про збір на обов’язкове
державне пенсійне страхування” відповідно до якого
юридичні та фізичні особи, що здійснюють операції з купівлі-продажу
безготівкової іноземної валюти за гривню, сплачують збір на обов’язкове
державне пенсійне страхування в розмірі           0,5 відсотка від суми
операції та Порядком сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування
з окремих видів господарських операцій, затвердженим постановою
Кабінету Міністрів України від 03.11.98 № 1740, згідно із яким розмір
збору
з операцій з купівлі-продажу безготівкової валюти визначено 0,2 відсотка.

4. Описання
механізму і заходів, які забезпечать розв’язання проблеми шляхом прийняття
регуляторного акта

Проектом
передбачається  внести зміни в абзац перший пункту 3 і пункт 4 Порядку сплати збору на обов
язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.98 № 1740 та
додаток 1 до нього, визначивши, що
юридичні та фізичні особи, що
здійснюють операції з купівлі-продажу безготівкової іноземної валюти за гривню,
сплачують збір на обов’язкове державне пенсійне страхування в розмірі 0,5
відсотка.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення
встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Порядком сплати збору на
обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських
операцій, затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України від 03.11.98 № 1740, визначено механізм сплати збору 
з операцій з купівлі-продажу
безготівкової валюти.

Зміна встановленого розміру збору
з операцій з купівлі-продажу безготівкової валюти за гривню можлива виключно
шляхом внесення змін до діючого законодавства.

Вплив зовнішніх факторів на дію
проекту регуляторного акту не передбачається.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

Основним очікуваним
результатом прийняття законопроекту є реалізація особами свого права щодо
здійснення операцій з купівлі-продажу безготівкових валют у розмірі,
передбаченому Законом України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування”.

 

 

 

Витрати

 

 

Вигода

Держава

немає

надходження коштів від
сплати збору з купівлі-продажу безготівкової валюти за гривню, які
зараховуються до спеціального фонду Державного бюджету України

Населення

немає

реалізація права на пенсійне
забезпечення, призначених за різними пенсійними програмами

Суб’єкти
господарювання

немає

реалізація права щодо
здійснення операцій з купівлі-продажу безготівкових валют, обумовленого
обов’язком сплати збору з операцій з купівлі-продажу безготівкових валют

Негативні
фактори прийняття акта відсутні.

7. Обґрунтування
строку чинності регуляторного акта

Регуляторний
акт діятиме з моменту набрання ним чинності.

 

8.
Визначення показників результативності регуляторного акта

1) розмір надходжень до державного
та місцевого бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних із дією акта: за
2009 рік від операцій з купівлі-продажу валюти надійшло 1 054 164,5
тис. грн. Зазначені кошти зараховуються до спеціального фонду Державного бюджету
України та спрямовуються на виплату пенсій, призначених за різними пенсійними
програмами.

2) кількість суб’єктів
господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – 185
банків;

3) розмір коштів і час, що
витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними
з виконанням вимог акта – відсутні;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних
осіб з основних положень акта – високий, оскільки проект постанови розміщено в
мережі Інтернет на сайті Пенсійного фонду України www.pfu.gov.ua.

 

9.
Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження
результативності регуляторного акта

Відстеження результативності
регуляторного акта буде здійснюватися шляхом аналізу звітних даних платників
збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій з купівлі-продажу
безготівкової іноземної валюти.

 

Базове відстеження
буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним
актом
шляхом аналізу виключно статистичних даних.

Строк виконання заходів – 30
робочих днів.

 

Повторне відстеження буде
здійснюватися через рік після набрання чинності цим регуляторним актом. Строк
виконання заходів з повторного відстеження – 30 робочих днів.

 

Контроль за виконанням вимог
регуляторного акта покладено на заступника Голови правління В.М. Короневського.

   

Аналіз регуляторного впливу
підготовлено юридичним управлінням Пенсійного фонду України. 

 

Голова правління                                                                    О. Зарудний

background Layer 1