Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

АНАЛІЗ 
РЕГУЛЯТОРНОГО  ВПЛИВУ

 

Проект
постанови правління Пенсійного фонду України “Про Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум
нарахованих внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування
органам Пенсійного фонду України

(далі – Проект)  розроблено Пенсійним
фондом України.

 

1.               
Визначення та аналіз проблеми,  яку 
буде  розв’язано  шляхом державного регулювання

Відповідно до статті 17 Закону
України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (із
змінами)  та пункту 12 Положення про
Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
24.10.2007 № 1261, правління Пенсійного фонду України у межах своїх повноважень
затверджує Порядок формування та подання страхувальниками звіту  щодо сум нарахованих внесків на
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду
України.

Прийняття Порядку обумовлено
необхідністю врегулювання механізму подання страхувальниками звітності до
органів Пенсійного фонду України.

Сьогодні суб’єктами господарювання
та фізичними особами до органів Пенсійного фонду України подається два типу
звітності. Перший тип звітів містить дані про розрахунки сум страхових внесків
на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті.
Другий тип звіту містить індивідуальні відомості про застрахованих осіб до
системи персоніфікованого обліку.

          Обидва
типи звітів базуються на підставі бухгалтерських та інших документів,
відповідно до яких провадиться нарахування  
(обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення
та на які  відповідно 
до  Закону  України “Про загальнообов’язкове державне
пенсійне страхування” (із змінами) нараховуються страхові внески.

Це приводить до подвійного
навантаження як на платників, так і на органи Пенсійного фонду.

Єдиний звіт включає повну та
актуальну інформацію про суми заробітної плати (грошового забезпечення, доходу)
застрахових осіб до системи персоніфікованого обліку відомостей та суми
нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Подання єдиного звіту значно
спрощує суб’єктами господарювання та фізичними особами процедуру формування та
подання звітів до органів Пенсійного фонду України.

 

2. Визначення цілей державного
регулювання

Проект розроблено
з метою приведення нормативних актів Пенсійного фонду України у відповідність
із діючим законодавством.

Прийняття даного регуляторного
акту забезпечує удосконалення формування та подання суб’єктами господарювання
та фізичними особами повної та актуальної звітності про суми заробітної плати
(грошового забезпечення, доходу) застрахових осіб до системи персоніфікованого
обліку відомостей та

 

 

суми нарахованих внесків на
загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду.

 

3. Альтернативні способи
досягнення цілей та аргументування переваги обраного способу досягнення
встановлених цілей

Перший спосіб досягнення
зазначених цілей: залишити чинне регулювання без змін.

Проте, зазначений спосіб є
неприйнятним, оскільки у даному випадку діючий порядок не дає можливості вчасно
зараховувати страховий стаж  за поточний
рік чи місяць при призначенні або перерахунку пенсій.

Другий спосіб досягнення
зазначених цілей: затвердити новий Порядок формування та подання
страхувальниками єдиного звіту щодо сум нарахованих внесків на
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду
України.

 

4. Описання механізму і заходів,
які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного
акта

Порядок визначає загальні принципи подання страхувальниками єдиного
звіту до Пенсійного фонду України.

Зокрема, Порядок передбачає єдину форму звіту, яка включає  інформацію про суми нарахованої заробітної
плати (грошового забезпечення, доходу) застрахових осіб, суми нарахованих
внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та спеціальний
стаж, що передбачає пільги щодо пенсійного забезпечення, порядок та строки його
подання до управлінь Пенсійного фонду 
України в районах, містах, районах у містах.

Страхувальники формують та подають до
органів  Пенсійного фонду звіт не пізніше
ніж через 20 календарних днів із дня
закінчення базового звітного періоду.

Звіт
формується у двох примірниках та подається страхувальником до органу Пенсійного
фонду за місцем взяття його на облік.

Звіт до
органів Пенсійного фонду формується на  
підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких
провадиться нарахування   (обчислення)   або  
які  підтверджують  нарахування (обчислення) заробітної плати
(доходу), грошового забезпечення, на які 
відповідно  до  Закону України “Про загальнообов’язкове
державне пенсійне страхування” (із змінами)  
нараховуються страхові внески.

         Таблиці звіту формуються  страхувальником з використанням
спеціального  комплексу  програм, актуальні  версії 
якого  безкоштовно  надаються 
страхувальникам органами Пенсійного фонду за місцем реєстрації
.

Звіт до органів
Пенсійного фонду може подаватися страхувальником на:

– паперових носіях,
завірених  підписом  керівника та скріплених печаткою разом з
електронною формою на електронних носіях інформації;

– в
електронній формі з використанням електронного цифрового підпису через центр
обробки електронних звітів згідно Порядку подання звітів до Пенсійного фонду
України в електронній формі, який затверджений Постановою правління Пенсійного
фонду України від 19.04.07 № 7-7 та зареєстрований в Міністерстві юстиції
України 27.04.07 за № 436/13703;

– паперових  носіях, якщо у страхувальника кількість
застрахованих осіб менше п’яти.

 

5. Обґрунтування можливостей
досягнення цілей у разі прийняття регуляторного акта

Відповідно до ч.2 ст.17 та ч.6 ст.21 Закону України “Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (із змінами) страхувальники
зобов’язані подавати звітність та відомості про застрахованих осіб до системи
персоніфікованого обліку у строки, в порядку та за формою, визначеними  Пенсійним фондом України.

Відповідно до пункту 12 Положення
про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 24.10.2007 № 1261 правління Пенсійного фонду України приймає у межах своїх
повноважень постанови, затверджує положення, інструкції та інші
нормативно-правові акти Фонду.

 

6. Очікувані результати прийняття
акта

Основним очікуваним
результатом прийняття Порядку є врегулювання відносин страхувальників та
Пенсійного фонду України в процесі подання звітів.

 

витрати

вигода

Держава

немає

оптимізація прийняття та
обробки звітності про застрахованих осіб

Населення

немає

зменшення термінів внесення
даних до системи персоніфікова­ного обліку (відомості необхідні для
призначення пенсій) та отримання інформації про сплату внесків на
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування

Суб’єкти
господарювання

немає

надання додаткових
зручностей в процесі формування та подання звітів до Пенсійного фонду України
та вдосконалення процесу подання звітності до органів Пенсійного фонду
України

Негативні
фактори прийняття акта відсутні.

 

7. Обґрунтування строку чинності
регуляторного акта

Регуляторний акт діятиме з моменту
його прийняття, але не раніше дня офіційного оприлюднення.

 

8. Визначення показників
результативності регуляторного акта

1) додаткових
надходжень до бюджету Пенсійного фонду України у зв’язку з прийняттям проекту –
не передбачається;

2) дія проекту поширюватиметься на 2 139 353 страхувальників;

3) розмір коштів і час, що
витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними
з виконанням вимог акта – зменшиться;

4) рівень поінформованості
суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта –
середній, оскільки суб’єкти будуть поінформовані щодо прийняття проекту шляхом
його офіційного опублікування, а саме в “Офіційному віснику України”, а також
журналі “Вісник Пенсійного фонду України” та інших виданнях.

Проект розміщено на веб-сайті Пенсійного фонду України  www.pfu.gov.ua).

 

9. Визначення заходів, за допомогою
яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

Відстеження результативності
регуляторного акта буде здійснюватися шляхом аналізу звітних даних підвідомчих
органів Пенсійного фонду України.

 Базове відстеження результативності
регуляторного акта буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним
актом. Строк виконання заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде
здійснено через рік після набрання ним чинності. Строк виконання заходів з
повторного відстеження – 45 робочих днів.

Контроль за виконанням вимог
регуляторного акта покладено на заступника Голови правління Колбуна В.А.

Аналіз регуляторного впливу
підготовлено департаментом персоніфікованого обліку, інформаційних систем та
мереж Пенсійного фонду України.

 

 

 

 

 

Заступник Голови правління                                                 
В. Колбун

 

 

background Layer 1