Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

АНАЛІЗ 

РЕГУЛЯТОРНОГО 
ВПЛИВУ

 

Проект
постанови правління Пенсійного фонду України “Про затвердження Порядку
проведення органами Пенсійного фонду України розстрочення сум штрафів та пені,
накладених (нарахованих) у період   з 1 січня 2007 року до 1 січня 2009 року, і
сум штрафів та пені, які підлягають накладенню (нарахуванню) на суми
заборгованості із сплати страхових внесків та фінансових санкцій, що виникли до
1 січня 2009 року”
(далі – Проект) 
розроблено Пенсійним фондом України.

 

1.    
Визначення
та аналіз проблеми,  яку  буде 
розв’язано  шляхом

державного регулювання

 

Пунктом
2 статті 2 Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів
України щодо погашення заборгованості перед Пенсійним фондом України та
посилення відповідальності за порушення законодавства у сфері
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування” передбачено
розстрочення штрафів та пені, накладених (нарахованих) страхувальникам у період
з 1 січня 2007 року до 1 січня 2009 року і сум штрафів та пені, які підлягають
накладенню (нарахуванню) на суми заборгованості із сплати страхових внесків та
фінансових санкцій, що виникли до 1 січня 2009 року, у порядку, встановленому
правлінням Пенсійного фонду України. 

Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове
державне пенсійне страхування” та пункту 12 Положення про Пенсійний фонд
України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 №
1261, правління Пенсійного фонду України у межах своїх повноважень затверджує
інструкції та інші нормативно-правові акти Пенсійного фонду України.

Проект розроблено з метою стимулювання підприємств
до погашення боргів до Пенсійного фонду України. 

Несплата
страхових внесків призводить до неврахування періодів страхового стажу та
заробітної плати для призначення пенсії найманим працівникам, оскільки згідно
із Законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” для
розрахунку пенсії за віком до страхового стажу враховуються періоди, за які
щомісяця сплачено страхові внески.

Проектом
пропонується за бажанням платників розстрочити штрафи та пеню, які були їм
нараховані за несплату або несвоєчасну сплату страхових внесків і фінансових
санкцій, строком на 60 календарних місяців.

Проект
дасть можливість страхувальникам розстрочити суми  нарахованих 
протягом 2007-2008 років штрафів та пені, а також тих, які підлягають
нарахуванню станом на 1 січня 2009 року 
та  забезпечить:

1) рівні умови для страхувальників, яким будуть
розстрочуватися штрафи та пеня;

2) застрахованим особам можливість реалізувати свої права
на поліпшення пенсійного забезпечення (зарахування періодів до страхового
стажу);

3) покращення фінансового стану підприємств,                          

 

2. Визначення цілей державного регулювання

 

Проект розроблено з метою реалізації норм Закону
України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо погашення
заборгованості перед Пенсійним фондом України та посилення відповідальності за
порушення законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного
страхування”,
забезпечення реалізації
прав застрахованих осіб на поліпшення пенсійного забезпечення
відповідно до вимог Закону України “Про загальнообов’язкове
державне пенсійне страхування”, а також з
метою
стимулювання підприємств до погашення боргів до Пенсійного фонду України. 

 

3. Альтернативні способи досягнення цілей та
аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей

 

Пропонований спосіб досягнення цілей державного
регулювання немає альтернатив.

Прийняття зазначеного проекту надасть можливість
страхувальникам  реалізувати свої права в
частині розстрочення штрафів та пені, передбачених положеннями Закону України
“Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо погашення
заборгованості перед Пенсійним фондом України та посилення відповідальності за
порушення законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного
страхування”.

 

4.
Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
шляхом прийняття регуляторного акта

 

Прийняття
Проекту, розробленого на виконання Закону, дасть можливість страхувальникам
розстрочити суми  нарахованих  протягом 2007-2008 років штрафів та пені, а
також тих, які підлягають нарахуванню на заборгованість зі сплати страхових
внесків, що склалася станом на 1 січня 2009 року.

Суми вищезазначених штрафів та пені, розстрочуються
рівними частками терміном на 60 календарних місяців, починаючи з місяця
набрання чинності Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих
актів України щодо погашення заборгованості перед Пенсійним фондом України та
посилення відповідальності за порушення законодавства у сфері
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування” з відстроченням
першого платежу на 90 календарних днів.

 Розстрочення
здійснюється за рішенням органів Пенсійного фонду України за заявою
страхувальника.

Після одержання заяви від страхувальника орган Пенсійного
фонду України визначає суму штрафів та пені, яка підлягає розстроченню, згідно
карток особових рахунків платників та протягом 10 робочих днів вручає (надсилає)
страхувальнику рішення про розстрочення.

На підставі
рішення про розстрочення орган Пенсійного фонду України укладає з
страхувальником договір про розстрочення.

Сплата
розстрочених сум здійснюється рівними частками у строки,
установлені Законом України
“Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”
для місячного базового
звітного
періоду.

 

5. Обґрунтування можливостей досягнення цілей у
разі прийняття регуляторного акта

 

Прийняття Проекту дозволить
створити механізм стимулюванням прискорення погашення боргів до Пенсійного
фонду України та забезпечити право застрахованих осіб на пенсійне страхування.

Крім того, Проектом передбачено, що страхувальникам,
які протягом шести місяців з дня укладення окремого договору у повному обсязі
сплатить  заборгованість із страхових
внесків, що склалася на 1 січня 2009 року, і не допустить виникнення нової
заборгованості із страхових внесків у період дії цього  договору, штрафи та пеня накладені
(нараховані) згідно з пунктом 2 частини дев’ятої статті 106 Закону України “Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” за цей період не
накладаються (не нараховуються).

На дію проекту не передбачається впливу зовнішніх
факторів.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Позитивними факторами прийняття акта є:


стимулювання підприємств до  погашення
боргів до Пенсійного фонду України; 

– надасть можливість застрахованим особам реалізувати
свої права на поліпшення пенсійного забезпечення (зарахування періодів до
страхового стажу);

– покращення фінансового стану підприємств.

 

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

 

 

 

Витрати

Вигода

Держава

немає

немає

Населення

немає

дзволить
застрахованим особам , які працюють на підприємствах, які мають борг перед
Пенсійним фондом,  реалізувати свої
права на поліпшення пенсійного забезпечення (зарахування періодів до
страхового стажу)

Суб’єкти
господарювання

немає

покращить
фінансовий стан підприємств, які мають борг до Пенсійного фонду

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

 

Регуляторний акт діятиме з моменту набрання ним чинності
на період до повного погашення платниками страхових внесків заборгованості
перед Пенсійним фондом, що склалася станом на 1 січня 2009 року.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного
акта

 

1) додаткових надходжень до бюджету
Пенсійного фонду України у зв’язку з прийняттям проекту – не передбачається;

 

2) дія проекту поширюватиметься на 37 тис. платників
страхових внесків, які мають борги до Пенсійного фонду України;

 

3) розмір коштів та час, що
витрачається суб’єктами господарювання  у
зв’язку з прийняттям проекту не зміниться.

 

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання
та/або фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності  – високий (всі платники- боржники будуть повідомлені
органами Пенсійного фонду України про можливість розстрочення штрафів та пені).

Проект розміщено на веб-сайті
Пенсійного фонду України (
www.pfu.gov.ua).

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися
відстеження результативності регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта
буде здійснюватися шляхом аналізу звітних даних підвідомчих органів Пенсійного
фонду України щодо розстрочених сум штрафів та пені, а також заборгованості зі
сплати внесків до Пенсійного фонду України.

Базове відстеження результативності регуляторного
акта буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом. Строк
виконання заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде здійснено не пізніше
дворічного терміну після набрання ним чинності. Строк виконання заходів з
повторного відстеження – 45 робочих днів.

Контроль за виконанням вимог регуляторного акта
покладено на заступника Голови правління В.М.Короневського.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено
департаментом надходження доходів Пенсійного фонду України.

 

 

Голова правління                                                          О.Зарудний

 

background Layer 1