Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про деякі питання проведення досудової санації підприємств”

АНАЛІЗ   РЕГУЛЯТОРНОГО   ВПЛИВУ

 

проект
постанови Кабінету Міністрів України “Про
деякі питання проведення досудової санації підприємств”

 

 

1. Визначення та аналіз проблеми,
яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Проект постанови Кабінету Міністрів
України розроблено на виконання доручення Кабінету Міністрів України від
20.11.2008 № 54141/29/1-08 з метою запобігання банкрутству
підприємств-боржників.

 

 2. Визначення цілей державного регулювання

Проект постанови розроблено з метою фінансового оздоровлення підприємств на стадії досудової санації.

Станом на 01.10.2008 налічується 5780 підприємств-боржників до Пенсійного фонду України, щодо яких порушено справу про банкрутство та визнано банкрутами. Сума боргу цих підприємств до Пенсійного фонду України становить 823,1 млн. грн. У процедурі санації перебуває 219 підприємств, сума боргу – 171,7 млн. грн.

 

Прийняття даного регуляторного
акту повинно:

зменшити
фінансове навантаження на підприємства-боржники на стадії досудової санації;

сприяти
відновленню платоспроможності боржника;

реалізувати
право застрахованих осіб на пенсійне забезпечення;

підвищити
рівень платіжної дисципліни платників податків та страхових внесків.

 

3.
Альтернативні способи досягнення цілей

Альтернативними
способами досягнення встановлених цілей є існуючі заходи щодо запобігання
банкрутству боржника та позасудові процедури.

На  сьогоднішній день Законом України “Про
відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” передбачено
наступне:

Засновники
(учасники) боржника – юридичної особи, власник майна, центральні органи
виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень
зобов’язані вживати своєчасних заходів для запобігання банкрутству
підприємства-боржника.

Власником
майна боржника державного чи приватного підприємства, засновниками (учасниками)
боржника – юридичної особи, кредиторами боржника, іншими особами в межах
заходів щодо запобігання банкрутству боржника може бути надана фінансова
допомога в розмірі, достатньому для погашення зобов’язань боржника перед
кредиторами, у тому числі зобов’язань щодо сплати податків і зборів
(обов’язкових платежів) і відновлення платоспроможності боржника (досудова
санація).

Надання
фінансової допомоги боржнику зобов’язує його взяти на себе відповідні зобов’язання
перед особами, які надали таку допомогу в порядку, встановленому законом.

Досудова
санація державних підприємств провадиться за рахунок коштів державних
підприємств та інших джерел фінансування. Обсяг коштів для проведення досудової
санації державних підприємств за рахунок коштів Державного бюджету України
щорічно встановлюється законом про Державний бюджет України.

Умови
проведення досудової санації державних підприємств за рахунок інших джерел
фінансування погоджуються з органом, уповноваженим управляти майном боржника, у
порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України
.

При цьому, на стадії досудової
санації підприємства-боржники не звільняються від сплати штрафних (фінансових)
санкцій та пені, нарахованих за порушення строків сплати узгоджених податкових
зобов’язань, зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів та державних цільових
фондів, страхових внесків до фондів загальнообов’язкового державного
соціального страхування, Пенсійного фонду, що лише погіршує становище таких
підприємств та нівелює ефективність процедур досудової санації.

Зазначеним
проектом постанови пропонується призупинити стягнення таких  зобов’язань, а також дозволити погашати такі
зобов’язання за рахунок фінансової допомоги, наданої боржникові третіми
особами, що сприятиме зменшенню фінансового навантаження на
підприємства-боржники.

 

4. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання проблеми
шляхом прийняття регуляторного акта

Запропонованим проектом
постанови Кабінету Міністрів України пропонується передбачити, що податкові
органи, митні та інші органи, що здійснюють контроль за сплатою зборів
(обов’язкових платежів) до державних цільових фондів та страхових внесків на
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, виконавчі дирекції фондів
загальнообов’язкового державного соціального страхування приймають рішення про
призупинення на період досудової санації стягнення штрафних (фінансових)
санкцій, пені, нарахованих за порушення строків сплати узгоджених податкових
зобов’язань, зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів та державних цільових
фондів, страхових внесків до фондів загальнообов’язкового державного
соціального страхування, Пенсійного фонду, а також про погашення цих
зобов’язань за рахунок фінансової допомоги, наданої боржникові третіми особами,
за погодженням відповідно з Державною податковою адміністрацією, Державною
митною службою, фондами загальнообов’язкового державного соціального
страхування, Пенсійним фондом.

Також, проектом постанови
пропонується внести зміни до Порядку проведення досудової санації державних
підприємств, та передбачити зокрема, що план досудової санації може містити
заходи, пов’язані з відстрочкою сплати штрафних (фінансових) санкцій, пені,
нарахованих за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне
перерахування) податків, зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів та
державних цільових фондів, страхових внесків до фондів загальнообов’язкового
державного соціального страхування, Пенсійного фонду.

При цьому, заходи,
пов’язані із призупиненням стягнення штрафних (фінансових) санкцій, пені,
нарахованих за порушення строків сплати узгоджених податкових зобов’язань,
зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів та державних цільових фондів,
страхових внесків до фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування,
Пенсійного фонду, сплатою цих зобов’язань третіми особами, які надають боржнику
фінансову допомогу, погоджуються відповідно з Державною податковою
адміністрацією, Державною митною службою, фондами загальнообов’язкового
державного соціального страхування, Пенсійним фондом в установленому ними
порядку.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення
встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Прийняття
даного регуляторного акту сприятиме фінансовому оздоровленню
підприємств-боржників та відновленню їх платоспроможності.

Вплив зовнішніх факторів на дію
проекту регуляторного акту не передбачається.

 

6. Очікувані результати прийняття
акта

Основним очікуваним результатом прийняття проекту постанови є фінансове оздоровлення підприємств на стадії досудової санації шляхом призупинення на період досудової санації стягнення штрафних (фінансових) санкцій, пені, нарахованих за порушення строків сплати узгоджених податкових зобов’язань, зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів та державних цільових фондів, страхових внесків до фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, Пенсійного фонду а також погашення цих зобов’язань за рахунок фінансової допомоги, наданої боржникові третіми особами, за погодженням відповідно з Державною податковою адміністрацією, Державною митною службою, Пенсійним фондом, фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування, Пенсійним фондом.

 

 

витрати

вигода

Держава

немає

надходження коштів за
рахунок сплати заборгованості суб’єктами господарювання

 

Населення

немає

реалізація права на пенсійне
забезпечення, що пов’язується із сплатою страхових внесків

 

Суб’єкти
господарювання

немає

зменшення фінансового
навантаження на підприємства-боржників на стадії досудової санації;

сприяння відновленню
платоспроможності боржника

Негативні
фактори прийняття акта відсутні.

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Регуляторний акт діятиме з дня
його опублікування.

8.    
Визначення показників
результативності регуляторного акта

1) розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта – станом на 01.10.2008 борг до Пенсійного фонду по підприємствах, які перебувають у процедурі санації, становить 171,7 млн. грн.;

2) кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких
поширюватиметься дія акта – станом на 01.10.2008 у процедурі санації перебуває
219 підприємств;

3) розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання
та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта – відсутні;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних
осіб з основних положень акта – високий.

 

9. Визначення заходів, за
допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного
акта

Базове
відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання
чинності шляхом аналізу виключно статистичних даних, зокрема:

використання звітних даних по погашенню заборгованості;

за
результатами перевірок за повнотою та своєчасністю сплати страхових внесків.

 

Повторне
відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після
набрання законопроектом чинності шляхом аналізу в порівнянні з базовим
відстеженням.

Відстеження
результативності буде здійснено по показникам результативності спільно
юридичним управлінням Пенсійного фонду України та департаментом надходження
доходів.

 

Контроль за
виконанням вимог регуляторного акта покладено на заступника Голови правління В.
А. Колбуна.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено юридичним управлінням
Пенсійного фонду України. 

 

 

 

 

Голова
правління                                              
О. Зарудний

 

background Layer 1