Пропустити навігацію

Звіт Пенсійного фонду України про базове відстеження результативності постанови правління Пенсійного фонду України від 01.12.2008 № 21-1

“Про порядок оформлення результатів
перевірок, що здійснюються органами  
Пенсійного фонду України”

 

Постанова правління
Пенсійного фонду України від 01.12.2008         
№ 21-1 “Про порядок оформлення результатів перевірок, що здійснюються
органами   Пенсійного фонду України”
(далі – Постанова) зареєстрована в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2008
року за № 1226/15917.

 


1.      Цілі прийняття акта


 

Постанова прийнята з метою
приведення нормативних актів Пенсійного фонду України у відповідність із діючим
законодавством.

Проведення планових та
позапланових перевірок органами Пенсійного фонду України передбачено статтею 64
Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. 

Прийняття Постанови викликано
прийняттям Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у
сфері господарської діяльності” (далі – 
Закон) згідно якого органи Пенсійного фонду України мають право
здійснювати планові та позапланові заходи, пов’язані з державним наглядом
(контролем), та прийняттям  постанови
Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 № 775, якою затверджено критерій, за
яким оцінюється ступінь ризику від проведення господарської діяльності та
визначається періодичність проведення планових заходів, пов’язаних з державним
наглядом (контролем) у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного
страхування.

Проведення планових заходів із
здійснення державного нагляду (контролю) органами Пенсійного фонду здійснюється
відповідно до критерію, за яким оцінюється ступінь ризику від проведення
господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових
заходів, пов’язаних з державним наглядом (контролем) у сфері
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 № 775.

 Планові заходи здійснюються відповідно до
квартальних планів, які затверджуються органами Пенсійного фонду України до 25
числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Позапланові заходи здійснюються за
наявності хоча б однієї з підстав, визначених статтею 6 Закону.

Постанову розроблено також
з метою забезпечення єдиного підходу до оформлення актів за результатами
здійснення планових та позапланових заходів органами пенсійного фонду України.

Крім того, постановою затверджено
уніфіковану форму акту перевірки, що передбачено статтею 5 Закону.

 

 

2. Строк виконання заходів з
відстеження

 

Відповідно
до аналізу регуляторного впливу проекту постанови правління Пенсійного фонду
України “Про порядок оформлення результатів перевірок, що здійснюються
органами  Пенсійного фонду України” строк
виконання заходів щодо базового відстеження – 45 робочих днів після набрання чинності
цим актом.

 

3.          
Тип відстеження, методи одержання результатів відстеження

 

Базове
відстеження Постанови здійснювалось із використанням звітних даних платників
страхових внесків до Пенсійного фонду.

 

4.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також
способи одержання даних

 

Дані, на основі яких
відстежувалася результативність Постанови, визначені на підставі звітних даних
підвідомчих органів Пенсійного фонду України. 

Пенсійний фонд України вважає, що
Постанова дозволяє органам Пенсійного фонду України забезпечити виконання
покладених на них завдань і функцій щодо здійснення належного контролю за
нарахуванням та сплатою внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне
страхування платниками.

З урахуванням
значення прийнятного ризику для життєдіяльності всі суб’єкти господарювання, що
підлягають нагляду (контролю), відносяться до одного з трьох ступенів ризику: з
високим, середнім та незначним.

Залежно від ступеня ризику
органом
Пенсійного фонду України визначається періодичність проведення
планових
заходів
державного нагляду (контролю).

Критерієм, за яким оцінюється
ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами
господарювання – страхувальниками, які відповідно до Закону України “Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” набули статусу платників
страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, є
повнота нарахування та сплати таких внесків. 

Позапланові заходи здійснюються за
наявності підстав, визначених статтею 6 Закону.

 

5.          
Кількісні та якісні значення
показників результативності акта

 

Прийняття Постанови дає можливість органам
Пенсійного фонду України виконувати, покладені на них завдання та функції щодо
здійснення належного контролю за нарахуванням та сплатою внесків на загальнообов’язкове
державне пенсійне страхування шляхом проведення планових та позапланових
перевірок.

За 2008 рік
органами Пенсійного фонду проведено 116790 перевірок, у тому числі 24977
планових та 91813 позапланових перевірок.

Із загальної
кількості перевірок порушення виявлено у 28066 перевірках, що становить 24%.

За
результатами проведених перевірок у 2008 році донараховано     30,0 млн.грн., а за січень-лютий 2009 року
донараховано 2,3 млн.грн. внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне
страхування.

 

6.          
Оцінка результатів реалізації
регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

 

У зв’язку з
прийняттям Постанови нормативно-правові акти
Пенсійного фонду України приведено у
відповідність із законодавством України.

Прийняття
Постанови дає можливість органам Пенсійного фонду України здійснювати контроль
за додержанням платниками страхових внесків законодавства в частині нарахування
та сплати страхових внесків з метою забезпечення фінансовими ресурсами
солідарну пенсійну систему.

Крім того, Постанова
забезпечує єдиний підхід до планових та позапланових перевірок щодо нарахування
та сплати суб’єктами господарювання страхових внесків, оформлення їх
результатів.

 

 

В.о. Голови
правління                                                         
          В.А.Колбун


 

 

background Layer 1